weLcome


Friday, 30 March 2012

18 seBab Jin meRasuk maNusia..

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.
2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
3. Meninggikan suara dalam bilik air
4. Menangis dan merintih sebelum tidur
5. Membuang air panas ke dalam bilik air
6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan
9. Selalu bertengkar suami isteri
10. Terlampau marah
11. Mengikut hawa nafsu
12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
15. Perempuan suka bersolek
16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir
17. Jin jatuh cinta pada manusia
18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir.

Beliau juga memberikan beberapa tanda manusia dirasuk jin, antaranya sukar tidur malam, hati berdebar-debar terutama pada waktu senja atau perasaan resah tidak menentu.

Mimpi berulang mengenai perkara yang menakutkan seperti melihat anjing hitam, kucing, ular, manusia pelik, dibawa ke kubur atau diusung ke tempat mengerikan juga dikaitkan dengan gangguan jin.

Selesema berpanjangan juga dikaitkan dengan gangguan makhluk halus selain malas berzikir dan solat,?katanya.

Selain itu, manusia dirasuk jin merasa sakit pada sesetengah anggotanya tapi sukar dikesan oleh doktor.

Lain lain tanda ialah pening berpanjangan terutama pada waktu senja, otak lemah, tidak sedar diri serta telinga berdesing atau mendengar kata-kata suruhan tertentu.

Jom SuciKan haTi..

1. Al-mulk (setiap malam sebelum tidur)
konsisten dan istiqomahkanlah.

2. baca Al-Mathurat (setiap hari pagi dan petang)
cuba raih peluang yang ada untuk memperoleh pahala dan rahmat Allah.

3. Solat berjemaah/mengimarahkan surau (magrib dan isyak)
solat dengan penuh ikhlas, khusyuk redha serta tawaduk kepada Allah.

4. puasa isnin dan khamis (2 kali sebulan)
berpuasa mengajar aku untuk bersabar. Sabar inti taqwa.

5. menjaga Solat dhuha (sekiranya berkelapangan)
waktu yang terbaik untuk membersihkan dan menjernihkan hati sebagai latihan keikhlasan dan kejujuran.

6. usrah (2 kali sebulan)
medan untuk mencurahkan perasaan.

7. baca buku islamik (sebulan 1 buah buku)
mengambil bacaan yang bermanfaat, baca perlahan-lahan cuba renung, hayati dan rasakan dengan hati.

8. setiap waktu solat 1 muka surat Al-Quran
khatam setiap tahun.

9. mengingati ayat-ayat Al-Quran (sebulan 1 ayat)
pastikan setiap hari aku dapat menatap, membaca, dan mentadabur ayat-ayat suci Al-Quran sekurang- kurangnya 1 ayat.

10. Qiamulai (setiap malam jumaat sebulan sekali)
gagahkan diri untuk bangun awal di pagi yang hening sebelum subuh.

tiDur

•*´¨`*•.*♥*.•*´¨`*•.*♥*.•*´¨`*• 
~•.*♥*.• Tidur Islami Ala Rasulullah •.*♥*.•~

Bismillahir rahmannir rahiim...

Bagaimana Tidur Sehat ala Rasulullah ?!

Berikut ini adalah Tipsnya.

~ Sebelum Tidur biasakan Membersihkan Diri dengan Berwudhu’ dan Bersiwak atau Menggosok Gigi.

~ Tidurlah dengan Pakaian yang Pantas, Jangan Pakaian yang Menyiksa Raga seperti Ketat dan Menyesakkan sehingga mengganggu Ketentraman Tidur.

~ Ada Baiknya Sebelum Tidur untuk Membersihkan tempat Tidur agar Tidur Terasa Nyaman.

~ Jangan sampai Lupa Berdo’a dan Berdzikir.

Dengan Berdo’a dan BerDzikir, Insya Allah terhindar dari Mimpi Buruk...

Cara Tidur pun Sarat Makna.
Rasulullah sallallahu ‘alaihi Wa Sallam Tidur dengan Memiringkan Tubuh ke Arah Kanan, sambil BerDzikir kepada Allah hingga Matanya Terasa Berat.

Terkadang Beliau Memiringkan Badannya ke Sebelah Kiri sebentar, untuk kemudian kembali ke Sebelah Kanan.

Tidur seperti ini merupakan Tidur Paling Efisien, yaitu Makanan Berada dalam Posisi yang Pas dengan Lambung sehingga dapat Mengendap sesuai dengan Aturannya. Lalu Beralih ke Sebaleh Kiri sebentar agar Proses Pencernaan Makanan Lebih Cepat karena Lambung mengarah ke Liver, baru kemudian Berbalik Lagi ke Sebelah Kanan hingga Akhir Tidur agar Makanan Lebih Cepat Terurai Lambung. 

Hikmah lainnya, Tidur dengan Miring ke Kanan menyebabkan Beliau Lebih Mudah Bangun untuk Shalat Malam.

Sedangkan Tidur Bertumpu pada Sisi Kiri badan adalah Berbahaya bagi Kesehatan, karena dapat Menghimpit Posisi Jantung akibatnya Sirkulasi Darah ke Otak Terganggu.

Tidur Miring ke Posisi Kiri mengakibatkan Seseorang mengalami Mimpi Buruk. Dan Janganlah Tidur Tertelungkup atau Tengkurap, Allah Sangat Murka dengan Posisi Tidur seperti itu.

Sedangkan Tidur dengan Posisi Tertelentang akan mengakibatkan Masalah bagi Tulang Belakang, yaitu Dapat Menekan atau Menyesakkan Tulang Belakang.

Suatu Hari Rasulullah saw masuk ke Rumah Sayyidah Fathimah as. Ketika itu, Fathimah sudah Berbaring untuk Tidur. Rasulullah saw lalu berkata, “Wahai Fathimah, Janganlah Engkau Tidur Sebelum Engkau Lakukan 4 Hal; yaitu : Mengkhatam Al-Qur’an, Memperoleh Syafaat dari Para Nabi, membuat Hati Kaum Mukminin dan Mukminat Senang dan Ridho kepadamu, serta Melakukan Haji dan Umroh.”

Fathimah bertanya, “Bagaimana Mungkin Aku Melakukan itu Semua sebelum Tidur ?!”
Rasulullah saw Menjawab, “Sebelum Tidur, Bacalah Al-Iklhas Tiga kali. Itu sama Nilainya dengan Mengkhatam Al-Qur’an.”
Rasulullah saw melanjutkan Ucapannya, “Kemudian supaya Engkau Mendapat Syafaat Dariku dan Para Nabi Sebelumku, Bacalah Shalawat : Allahumma Shalli ‘ala Muhammad Wa ‘ala ali Muhammad, Kama Shalayta ‘ala Ibrahim Wa ‘ala ali Ibrahim. Allahumma Barik ‘ala Muhammad Wa ‘ala ali Muhammad, Kama Barakta ‘ala Ibrahim Wa ‘ala ali Ibrahim fil ‘alamina innaka Hamidun majid.”
Kemudian supaya Kamu memperoleh Rasa Ridho dari Kaum Mukminin dan Mukminat, supaya Kamu Disenangi oleh mereka dan supaya Kamu juga Ridho kepada mereka Bacalah Istighfar bagi Dirimu, Orang Tuamu, dan seluruh Kaum Mukminin dan Mukminat.”

Tidak disebutkan dalam Hadits itu Istighfar seperti Apa yang harus Dibaca. Yang jelas, dalam Istighfar itu kita Memohonkan Ampunan bagi Orang-orang lain selain Diri Kita Sendiri.

Untuk Apa kita Memohon ampunan bagi Orang lain ?!
Agar kita Tidur dengan Membawa Hati yang Bersih, Tidak membawa Kebencian atau Kejengkelan kepada Sesama Muslimin.

Kita Mohonkan Ampun kepada Allah untuk Semua Orang yang Pernah Berbuat Salah terhadap kita.

Nasihat terakhir dari Rasulullah saw kepada Fathimah adalah “Sebelum tidur, Hendaknya kamu Lakukan Haji dan Umroh.” Bagaimana Caranya ?! Rasulullah saw Bersabda, “Siapa yang membaca : Subhanallah wal Hamdulillah wa La ilaha ilallahhu Wallahu akbar, ia Dinilai sama dengan Orang yang Melakukan Haji dan Umroh.”
( HR. Bukhari-Muslim ).

~•.*♥*.• Semoga Bermanfaat •.*♥*.•~
Wassalamu'alaikum..
Selamat Malam..
Selamat Beristirahat..
Selamat Tidur..
Dan Semoga Mimpi Indah. . . (^_^)

Hooaaammm... (n_n)
Semoga Esok menjadi Hari yang Menyenangkan untukmu. . .
ZZZzzzZZZZ... zzzzZZZzzzz... ZZZZZZzzzzZZZZ...

Thursday, 29 March 2012

maTi iTu pasTi

Kamu menghantar jenazah ke kubur, tetapi kamu tidak mengambil iktibar daripadanya.

Kubur setiap hari menyeru manusia sebanyak lima kali:
Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
Aku rumah yang penuh dengan tanah dan debu, maka bawalah amal soleh untuk dijadikan hamparan.
Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyakkanlah membaca
'La ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah' supaya kamu dapat menjawab soalan mereka.


mati itu p a s t i ..

kembali pada Nya suatu yang hakiki,

cara, bila dan bagaimana kita mati,

mungkin berbeza dan bukan pilihan sendiri..

marilah kita teliti,

dengan mata dan hati,

panjangkan doa buat yang telah pergi..

usah ratapi dan kesal,

lepaskan 'dia' dengan redha..

jangan dilupai,

pupuklah cinta dalam hati,

hargailah dan sayangi,

mereka yang masih di sisi..

sediakanlah persiapan dan amalan,

sementara waktu yang berbaki ini sedang berjalan..

hargailah dan sayangi,

mereka yang masih di sisi..

sediakanlah persiapan dan amalan,

sementara waktu yang berbaki ini sedang berjalan..

M a u t datang menjemput tak pernah bersahut,
M a l a i k a t datang menuntut untuk merenggut.
M a n u s i a tak kuasa untuk berbicara,
T u h a n Maha Kuasa atas syurga dan Neraka.

kHas unTk kaUm hawA

Seindah hiasan adalah wanita solehah
Wanita solehah itu aurat dijaga,
Pergaulan dipagari,
Sifat malu pengikat diri.


Seindah hiasa di dunia ini,
Keayuan wanita solehah itu…
Tidak terletak pada kecantikan wajahnya,
Kemanisan wanita solehah…
Tidak terletak pada kemanjaannya,
Daya penarik wanita solehah itu…
Bukan pada kemanisan bicaranya yang menggoncang iman para muslimin…
Dan bukan pula terletak pada kebijaksanaannya bermian lidah…
Memujuk rayu…
Bukan dan tidak sama sekali,
Kepetahan wanita solehah…
Bukan pada barang kemas atau perihal orang lain…
Tapi pada perjuangannya meningkatkan martabat agama,
Nafsu mengatakan wanita cantik dengan paras rupa yang indah bak permata yang menyeri alam…
Akal mengatakan wanita cantik atas kemajuan dan kekebalannya dalam ilmu serta pandangan dari segala aspek…
Hati menyatakan kecantikan wanita hanya pada akhlaknya,
Itupun seandainya hati itu bersih untuk dinilai

Wahai wanita..

jangan dibangga dengan kecantikan luaran,
Kerana satu hari nanti ianya akan lapuk ditelan zaman,
Tetapi jaga dan peliharalah kecantikan dalaman,
Agar diri kita bersih dan sentiasa mendapat rahmat Ilahi,


Wahai wanita…

jangan dibanggakan dengan ilmu duniawi yang kau kuasai,
Kerana ada lagi manusia yang lebih berpengetahuan darimu,
Wahai wanita…

jangan pula berdukacita atas kekurangan dirimu,
Kerana ada lagi insane yang lebih malang darimu,
Wahai wanita solehah…

jangan dirisau akan jodohmu,
Kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya kerana kecantikannya parasnya,
Bersyukurlah atas apa yg ada…
Serta berusaha demi keluarga, bangsa, dan agama


Salam perjuangan untuk sahabatku…
“Wanita hiasan dunia… Seindah hiasan adalah wanita solehah”

Untuk KauM AdaM

Dulu..
Bila disebut lelaki
Wanitanya mendongak megah
Lelaki kami Asadullah, Saifullah
Tokoh ramai tak terkira
Kini..
Bila disebut lelaki
Wanitanya menunduk lemah
Tokoh kami sedikit sekali
Ramainya, boneka Yahudi

Dulu..
Bila disebut lelaki
Wanitanya tenang di hati
Lelaki kami menjaga, melindungi
Kini..
Bila disebut lelaki
Wanitanya mahu cabut lari
Lelaki khianat, perogol bersiri

Dulu..
Bila seorang wanita teraniaya
Sepasukan kuda putih membela
Al Mu'tasim kebanggaan wanita
Kini..
Ribuan wanita suci terpenjara
Fatimah diperkosa minta dibela
Lelaki tunduk tak bertenaga

Dulu..
Bila wanita di bawah jagaannya
Lelaki memagari sehabis daya
Tiada siapa berani menggoda
Kini..
Bila wanita dibawah jagaannya
Lelaki tak kisah auratnya terbuka
Wanitanya dibiar bebas, binasa

Dulu..
Lelaki menggadai harta dan nyawa
Untuk mengangkat kemuliaan agama
Kini..
Lelaki menggadai ketinggian agama
Demi nafsu, dunia dan seisinya

Dulu..
Lelaki bermatian mencipta sejarah
Kental berjihad, tekun berdakwah
Kini..
Lelaki hanya menyanjungi sejarah
Diri bermalasan, tenaga tak dikerah

Dulu..
Lelaki memperjuangkan deen dan ummah
Al Farouq, Zunurain mati terbunuh
Kini..
Lelaki memperjuangkan diri dan kroninya
Hingga sanggup membunuh

Dulu..
Lelaki bersatu menghadapi musuh
Angkatannya kuat dan teguh
Kini..
Lelaki berpuak dan berpecah
Sesama sendiri saling bertelingkah

Kembalilah lelakiku..
Kembalilah pada kelelakianmu
Kami rindukan lelaki yang dulu
Lelaki Acuan Madrasah Rasul

petikan dari novel '' Syabab Musafir Kasih ''
credit : blog Si Pengemis Iman

Wednesday, 28 March 2012

uBat haTi

Berkata seorang ulama, Ibrahim Al-Khawas RA: "Sesungguhnya ubat hati itu ada lima perkara, maka ubatilah hati kamu dengan lima perkara tersebut. Pertamanya, bacalah Al-Quran dengan menghayati isi kandunganya. Kedua, mengosongkan perut dari terlalu kenyang atau berpuasa. Ketiga, bangun (beribadat) di waktu malam. Keempat, menghampirkan diri kepada Allah (beribadat) di sepertiga malam dan yang kelimanya, sentiasa bersama-sama di dalam majlis orang-orang yang soleh."

Tuesday, 27 March 2012

AddThis - Share Button, Social Bookmark, Sharing Plugins and Analytics

AddThis - Share Button, Social Bookmark, Sharing Plugins and Analytics

Nabi Muhammad SAW bersabda :

. 1. Empat hal yg membuat Badan Sakit :
- kebanyakan Bicara
- kebanyakan Tidur
- kebanyakan Makan
- kebanyakan Bertemu Orang

• 2. Empat hal yg merusak Tubuh :
- Khawatir/Cemas
- Kesedihan
- Kelaparan
- Tidur Larut Malam

• 3. Empat hal yg membuat Murung dan Kesedihan :
- Bohong
- Kurang Ajar atau tidak hormat
- Berdebat tanpa Pengetahuan atau Informasi yg memadai
- Amoral atau melakukan sesuatu tanpa rasa Takut

• 4. Empat hal yg meningkatkan Wajah Berseri dan Kebahagiaan :
- Kesalehan
- Loyalitas
- Kedermawaan
- Menolong sesama dg Ikhlas tanpa
diminta hny harap Ridho ilahi

• 5. Empat hal yg Memberhentikan Rezeki :
- Tidur dipagi hari dari Sholat Subuh hingga Matahari Bersinar
- Tidak melakukan Sholat/Berdoa secara teratur
- Malas
- Penghianatan atau Ketidak Jujuran

• 6. Empat hal yg membawa Rezeki :
- Berdoa dimalam hari
- Tobat
- Beramal
- Berdzikir

» Nabi Muhammad SAW jg bersabda :
Hiasi Jiwamu dg Shalat, Zikir & Al-Quran krn Satu ayat Al-Quran pd Hari Akhir akan memberi Syafa'at..

» Nabi Muhammad SAW juga bersabda : Berhenti melakukan sesuatu saat Adzan bahkan membaca Al-Quran..
Orang yg berbicara selama Adzan berakibat tidak dapat mengucapkan Dua Kalimat Syahadat disaat Kematiannya.. Na'udzubillah..

» Baca doa ini untuk kehidupan yg lebih baik
• Allahumma a'innii 'alaa dzikrika wa syukrika wa husni ibadatik..

¤ Doa yg sangat kuat telah dikirim kepada anda..
Bayangkan jika 1000 orang membacanya hanya karena anda..
سُبْحَانَ اللّهُ و بارك الله فِيكم~ في خير و عافية
آمــــــــــــــــــين وَ اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ يَا رَ بَّ العَـــالَمِيْن
¤ Sebarkan dng ikhlas,
Niatkan ibadah !
(sebarkan ilmu walau 1 ayat)

Monday, 26 March 2012

NaSihat keHIduPan

1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3. KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah

4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa'kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do'a mereka.

5. KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.

7. KETIKA BIDUK RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justeru semakin erat berpegang tangan

8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK.
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK.
Jangan bagi cinta anda kepada (suami) isteri dan anak anda, tetapi cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10.KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11.KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita

12.KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggung jawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda.

13.KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.

14.KETIKA MENDIDIK ANAK
Jangan pernah berpikir bahawa orang tua yang baik adalah orang tua yang tidak pernah marah kepada anak,kerana orang tua yang baik adalah orang tua yang jujur kepada anak ....

15.KETIKA ANAK BERMASALAH
Yakinilah bahawa tidak ada seorang anakpun yang tidak mahu bekerjasama dengan orang tua, yang ada adalah anak yang merasa tidak didengar oleh orang tuanya.

16.KETIKA ADA PIL.
Jangan diminum, cukuplah suami, isteri sebagai ubat.

17.KETIKA INGIN AMAN DAN HARMONIS
Gunakanlah formula 7 K
1 Ketaqwaan
2 Kasih sayang
3 Kesetiaan
4 Komunikasi dialogis
5 Keterbukaan
6 Kejujuran
7 Kesabaran

InsaN BiasA

manusia biasa adalah insan biasa..
insan biasa yang menghrapkn ssowg untk teman dikala sunyi..
insan biasa yg mghrapkn ssowg untk mnjd tman shidup smati..
untk bsama spnjang hayat..

JIka manusia biasa ini jatuh,pangil la mereka spya mereka sdar
insan biasa juga manusia biasa..
Mereka ada ALLAH ,keluarga yg sntiasa menemani walaupn mrindu pd yang
tidak sudi..

Jika manusia biasa ini,berjalan pada arus yang salah,
jemputlah mereka kejalan yang benar..
kerana insan ini sangat memerlukan kekuatan untuk teruskan hidup mereka..

JIka insan ini tersalah langkah,
jangan lah dipandang serong padanya..
jika DIa membuat kesilapan,
maafkan la dia..
kerana manusia tidak sempurna...

p/s : ak adalah insan biasa...

Sunday, 25 March 2012

aBout Me

AsSalam kePada SaHabat seKalian..

sy Siti MaiSarah Binti aBduL haMid...


Lahir 13/9/1991.. jGn Lupe dOakn.. ^_^
Di hBKl..Bkn HOspItal BeSar KualA Lipis Atau KanDang Lembu..tp KUaLA lUmpuR..HihI
AnAk no 4 dAri 6 Owg..
sY sTdy kaT PoliTekniK shAh AlAm..
TnGal Kat Sg BuloH kaT neGeri selanGor..

SeOwg Yg SimPle Jer...
PerAmah TaU,
PendEngaR yg TerbaIk..
sy Juga SeOwg Yg MmBosankAn..hAha..

Xsuka owG gedIk..
XsuKa pEniPu..
Mcm2 Kn xSke..

Lau xSke sY xPeLa..
Coz MaNusia BUkannYa sEmpUrna..
Tp KalaU xNk BeruBah nk Wat MaCam Mana Kn..

Sy Suke AktiViti BerdakWah..
sY maHU menJadi Yg leBih Baik..
Coz sY bUkan la Yg BaguZ saNgaT..
tP oK.. :D



Saturday, 24 March 2012

bila kite syg owg tu................

Biler kiter syg org tu
Kita tnggu dia lame pn x per
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2
Ati kate ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu

Biler kiter syg org tu
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan Ada dia lyn kiter?
Ati kate x pe dia busy kott

Biler kiter syg org tu
Kita gdh ngan dia, kita dim je
Tp dia heboh 1 dnia
Ati kate x pe, dia tension tuu



Biler kiter syg org tu
Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia bg phone kat org lenn atau matikan
Biler jd cm2, x pe
Ati kata, x pe, lyn je, kwn dia, kwn kiter gak

Biler kiter syg org tu
Kita bercerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik
Tp biler dia bercerita ngan kita
Kita dgr, sepatah2 kite kena ingt...klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu
Kita n dia lpr
Tp kiter bg sume roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalh ati dia, sian dia….

Biler kiter syg org tu
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih, dia srh jugak kiter
lyn dia bila dia bsn
Adil ker? Ati kata, ala bukan selalu pun..

Biler kiter syg org tu
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan
hari kesakitan kita,
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak
berkepit ngan kita 24 jam.

Biler kiter syg org tu
Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp ngaban
Ati kata x per, dia mmg cm2 kene lah trima..

Biler kiter syg org tu
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya
Tp dia x tahu kiter berdpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit
bese2 jer, jgn nk mngada
Ati kata, cmnelah dia biler kiter x de,
msti dia hepi

Biler kiter syg org tu
Kiter x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tu
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia
Tp adkh dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata, x pe, janji dia bhgia

Dan……
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya
Dia dtg ziarah pusara kiterr
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter
Dia mintak maaf sebab pernah bt kiter tnggu dia
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter
Dia mintak maaf sebab pernah x dgrluahan ati kiter
Dia mintak maaf sebab pernah bt kiter klprn sbb dia
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukn skt kiterr
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri
Dia mintak maaf sebab x prnh tngk pnderitaan kiter

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG..... love semua sahabat

koPi aNd paSta

get this widget here