weLcome


Saturday, 19 May 2012

DAKU GAGAL GENGGAM BARA SAMPAI JADI ABU

Ya Allah..
aku sedih..
aku malu..
aku terasa diri aku rendah sangat..
Ya Allah..
kurasakan segala ujian-Mu padaku,
bukanlah aku orang yang selayaknya untuk menanggungnya..
Ya Allah..
kenapa Kau bebani diriku sebegini..
tiadalah kudratku untuk menanggung segala
tomahan,buruk sangka,cemuhan,kutukan dan
cacian..
aku tidak setabah Rasulullah S.A.W.
aku tidak segagah Khalid
aku tidak sepintar Salman al-Farisi
aku tidak setegas Umar
aku tidak sededikasi Salehuddin
kenapa Kau pilih aku untuk menanggung ujian
seberat ini..

Ya Allah..
aku ini cumalah hamba yang penuh
silap dan salahnya,
penuh dengan kekhilafan,
penuh dengan kelemahan..
kenapa ya Allah kenapaa..
aku tahu,tiadalah layaknya bagiku untuk
mempersoalkan segala ketentuan-Mu..
tapi..
aku ni cumalah Fathihi,
tak mampu menahan mehnah ujian-Mu..
ingin saja aku berlari jauh-jauh daripada manusia.
mengasingkan diri.berdua-duaan dengan-Mu.
aku ingin bermadu kasih dengan-Mu.
aku ingin meluahkan perasaan cintaku yang terpendam
pada-Mu..
Ya Allah..
rinduku pada-Mu tak mampu menandingi rindu-Mu
pada rintihanku..
Ya Allah..
aku cinta pada-Mu..
layakkah untukku,si insan kerdil untuk mencintai
Pencinta Maha Agung..
Ya Allah..
terima kasih..
dugaan-Mu,
ujian-Mu,
mehnah-Mu,
membuatkan aku lebih mencintai-Mu..

Ya Allah,
Engkau limpahkanla rahmat- MU
kpd org2 yg aku kasihi
walaupun mereka jauh dr ku
aku tetap ingat dan syg mereka sepenuh dan seikhlas hati
kuatkan la diri aku......moga aku dpt berjasa dan menyayangi
semua insan yg pernah dtg dalam hidupku
dan berkongsi ksh syg dan hargainya bersama
insan yg bakal dtg dlm hidup ku kelak

AAMIIN YA RABBAL ALAMIN.............................. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

0 comments:

Post a Comment

koPi aNd paSta

get this widget here